Het Tij, een arrangement met een sterk fundament
#91 – Geen enkel kind hoort thuis te zitten
In deze podcast hoor je het eerste deel van een gesprek over Het Tij. Een introductie van Het Tij en hoe dit arrangement voor (potentieel)thuiszittende leerlingen in de regio van het Steenwijkerland is ontwikkeld door een team bevlogen onderwijsprofessionals.
#92 - Terug naar de maatschappij
#93 - Daadkracht op de oplossing
Aanvullende informatie
Het kaderplan is een dynamisch document dat de leidraad vormt voor het beleid en de verantwoording van het onderwijszorgarrangement. De inhoudsopgave bestaat uit de volgende onderdelen, maar dat is naar eigen wens en noodzaak in te vullen: visie, doelgroep, toelatingscriteria, doel van plaatsing in de trajectvoorziening, het traject van instroom: aanmelding, bepalen van de ondersteuningsbehoeften en de uitstroom. Ook is opgenomen hoe de verantwoordelijkheden en rollen zijn verdeeld. Voor voorbeelden van een kaderplan kun je contact opnemen
Verklarende termen (podcast #91)
Het fundament van een onderwijszorgarrangement wordt gevormd door vier pijlers:
1. de principiële pijler
2. de inhoudelijke pijler
3. de voorwaardelijke pijler
4. de communicatiepijler
Op de afbeelding hiernaast zie je welke kritische succesfactoren van belang zijn voor de sterkte van de pijler.
De afbeelding is afkomstig uit het boek: Wat nou passend onderwijs?!