Sarphatie Onderwijs & Onderzoek

Passend onderwijsadvies dat raakt, ook online

Simone Sarphatie

Mijn weg naar Sarphatie Onderwijs & Onderzoek…

Over Simone

Sinds 1998 werk ik als orthopedagoog/logopedist aan de ontwikkeling van onderwijszorgarrangementen. Meer dan twintig jaar later, inspireert mij dat nog steeds, aangezien ik geen krachtiger oplossing ken voor afgestemd, passend onderwijs.

Vooral als deze afstemming gebeurt op het niveau van de leerling, de betrokken onderwijsprofessionals en de schoolorganisatie.

Als onafhankelijke onderzoeker/begeleider is het mijn missie om schoolorganisaties voor primair en voortgezet (speciaal) onderwijs  te helpen met het geven van inzicht in de kracht van hun onderwijszorgarrangementen.

Deze hulp bied ik door coaching, onderzoek en procesbegeleiding.
Deze kan zowel op locatie, online of gemengd worden afgesproken.

Meer informatie en mijn profiel vind je op LinkedIn.

Passend onderwijsadvies dat raakt, ook online

Opdrachten

Sinds 2011 help ik als onafhankelijke adviseur scholen voor primair en voortgezet (speciaal) onderwijs met de ontwikkeling en monitoring van onderwijs (zorg) -arrangementen.

Deze ervaring heeft geleid tot een specifieke aanpak, waarover ik het handboek: Wat nou passend onderwijs?!
4 pijlers ter versterking van het fundament 
schreef.

Alle begeleiding en monitoring is op maat af te spreken.
Kijk naar het aanbod voor meer informatie.

Een greep uit mijn opdrachtgevers zie je in de slideshow.

Sarphatie Onderwijs & Onderzoek

Hart voor duurzame onderwijszorgarrangementen

Publicaties

Boeken

Wat nou passend onderwijs?! 4 pijlers ter versterking van het fundament (2019)
Het Grote Non Stop Onderwijskwesties Marathon Podcast Boek (2018)
Stappen naar passend onderwijs – Het invoeren van een tussenvoorziening (2011)
Begrijp jij het? Praktijkgids voor de begeleiding van kinderen met taalbegripsstoornissen  – (Consultaal – co-auteur: Babs Kuiters 2010)

Recente artikelen

Een onderwijsarrangement met een sterk fundament? Pak het aan! – Basisschool Management 2021 #3
Passend leren op het IKC – De Nieuwe Leraar 2019 #3
Lerarentekort: oplossingen vanuit bestuurlijk perspectief – De Nieuwe Leraar 2019 #2
School-in-school, Thuisnabij onderwijs voor leerlingen met TOS – De Nieuwe Leraar 2019 #1
Onderwijsarrangementen, impulsen voor de hele schoolorganisatie – PO Magazine 2018-04